Правила

Правила поведінки на схилі

1. Повага до інших
Кожен гірськолижник і сноубордист має поводитись так, щоб не створювати загрози чи небезпеки для інших. Це стосується не лише поведінки, але й справності власного спорядження, що також поширюється на тих, хто використовує нові розроблені елементи спорядження.

2. Контролювання швидкості та стилю катання
Гірськолижник (сноубордист) повинен контролювати свої пересування та змінювати швидкість і стиль катання до власних можливостей, особливостей поверхні схилу, снігових та погодних умов, а також щільності руху. Зазвичай зіткнення на схилах відбуваються, коли лижники і снобордисти пересуваються надто швидко, не контролюють власні рухи або не бачать інших людей. Кожен повинен вміти зупинитись, повернути та проїхати у межах власної видимості.
У місцях із великим натовпом або обмеженою видимістю швидкість руху слід знизити, особливо по краях крутого схилу, у нижній частині траси та поблизу розташування підйомників.

3. Вибір маршруту спуску
Лижник (сноубордист), що їде заднім, повинен обирати маршрут спуску таким чином, щоб не заважати і створювати загрози тим, хто спускається перед ним.
Катання на гірських лижах та сноуборді – види спорту, де кожен може рухатись куди і як забажає, якщо тільки він дотримується даних правил і адаптує свої маневри до власних можливостей та ситуації на схилі.
Лижник (сноубордист), який їде попереду, має перевагу. Той, хто рухається за ним у тому ж напрямку, повинен дотримуватись необхідної дистанції між собою та переднім лижником (сноубордистом) так, щоб залишити йому простір для вільного виконання маневрів.

4. Обгін
Обгін інших лижників (попереду чи позаду, праворуч або ліворуч) має здійснюватись таким чином, щоб залишити достатньо простору лижникам (сноубордистам), яких обганяють, для їх маневрів (у тому числі, вимушених).
Лижник (сноубордист), який здійснює обгін, несе повну відповідальність за його завершення без створення труднощів тому, кого обганяє, до моменту остаточного закінчення маневру. Це правило розповсюджується також на обгін лижників (сноубордистів), які не рухаються.

5. Вихід на трасу, початок спуску, підйом
При виїзді на марковану трасу, поновлення руху після зупинки, або підйому наверх по схилу, лижник (сноубордист) повинен подивитись наверх та вниз, щоб впевнитись, що його дії не заважатимуть іншим та йому самому.
Практика доводить, що виїзд на трасу чи відновлення руху після зупинки нерідко стають причиною зіткнення. Тому природно, що кожен лижник (сноубордист), що опинився у такій ситуації, має виїхати на трасу без створення перепони чи небезпеки для себе та інших.
Розпочинаючи рух – навіть дуже повільно – лижник (сноубордист) має перевагу відповідно до правила 3 перед тими, хто їде з вищою швидкістю, але знаходяться зверху чи позаду нього.
Вдосконалення карвінгових лиж та сноубордів робить можливим вирізати дуги та повертати навіть верх по схилу та, відповідно, рухатись всупереч загальному потоку. Отже, потрібно завчасно упевнитись, що такий маневр не зашкодить ані вам, ані іншим учасниками руху.

6. Зупинка на трасі
За виключенням випадків, де абсолютно необхідно, слід уникати зупинок на вузьких ділянках траси та місцях із обмеженою видимістю. У разі падіння на такій ділянці лижник (сноубордист) повинен якнайшвидше залишити її.
Зупинки – за виключенням широких трас – виконуються збоку траси. Не можна зупинятись на ділянках тісних та там, де лижника (сноубордиста) не видно з верхніх ділянок траси.

7. Підйом та спуску без лиж (сноуборду)
Підійматись чи спускатись на ногах (без лиж чи сноуборду) можна лише збоку траси.
Рух назустріч загальному потоку створює неочікувані перепони для лижників та сноубордистів. Сліди від черевиків руйнують полотно траси і створюють небезпеку для інших.

8. Повага до знаків та маркувань
Кожен лижник та сноубордист має поважати усі попереджуючі знаки та маркування. Ступінь складності траси позначається відповідним кольором – чорним, червоним, блакитним або зеленим. Кожен може вільно обирати трасу. На трасах також встановлюються інші знаки, що показують напрямки руху, або попереджають про небезпеку чи закінчення траси. Слід суворо дотримуватись знаків, що інформують про кінець траси чи небезпеку. Такі знаки встановлюються перш за все заради власної безпеки тих, хто катається.

9. Допомога
У разі будь-якого випадку кожен лижник (сноубордист) зобов’язаний надати допомогу.
Надання допомоги у разі нещасного випадку є кардинальним принципом поведінки для кожного лижника (сноубордиста), незалежно від того, чи має він юридичне зобов’язання для цього. Необхідно надати першу медичну допомогу, повідомити відповідні служби та обгородити місце інциденту для попередження інших лижників та сноубордистів.
Наслідком зіткнення через порушення правил руху може стати кримінальна відповідальність, як і аналогічні порушення автомобільного дорожнього руху, а також накладення відповідних штрафів у країнах, де законодавство наразі цього не передбачає.

10. Свідчення
Після інциденту кожен лижник (сноубордист) та свідок, незалежно від ступеню відповідальності, повинен надати інформацію про себе (ім’я, адресу).
Свідки мають важливе значення у встановленні повного та детального опису випадку, тому кожен повинен розглядати своїм обов’язком надання такої інформації. Звіти служби порятунку, поліції, а також фотографії надають значну допомогу у визначенні цивільної та кримінальної відповідальності.

11. Кататись на санках по лижних та сноуборд трасах — заборонено.
Дозволено лише у спеціально визначених для цього місцях.

 

Правила користування підйомником

 

Перед підйомом:

1) Біля підйомника користувач повинен дотримуватися черги. Заборонено користуватися підйомником, обходячи чергу.
2) Чіплятися за підйомник і від’їжджати від нього дозволяється лише у визначених для цього місцях або по проханню персоналу траси.
3) Користувач, який не має досвіду користування підйомником зобов’язаний сказати про це персоналу траси біля підйомника.
4) Користувач повинен вибирати по можливості обтягуючий та відповідний для катання одяг, щоб деталі підйомника, призначені для переміщення користувача на вершину гори — бугель при від’їжджанні не зачіпався за одежу або за її частини (лямки, шарфи і т.д.).
5) Кожен бугель передбачає витяг тільки одної людини на лижах чи сноуборді. Підніматись на санках та іншому інвентарі заборонено.
6) Користувач-лижник, повинен зняти лямки лижних палок і тримати палки в руці з зовнішньої сторони від підйомника.
7) Користувач-сноубордист повинен відстібнути задню ногу з кріплення сноуборда.
8) Щоб бугель не зачепив користувача, він повинен стати безпосередньо поруч з тросом підйомника але не ближче ніж 0,5м. Лижі чи сноуборд повинні бути напрямлені в сторону підйому.
9) Користувач повинен взятися вільною рукою за бугель, зігнувши її в лікті.

Під час підйому:

10) Тримайтеся двома руками за бугель щоб підніматись було легше.
11) Під час підйому потрібно триматися прямо, не повертатися і зберігати лінію підйому.
12) При падінні потрібно максимально швидко звільнити лінію підйому для користувачів, що рухаються позаду.

При закінченні підйому:

13) Щоб не травмуватися, перед виходом користувач повинен впевнитися що бугель не зачепився за одяг чи інвентар.
13) Користувач може відпустити бугель тільки тоді, коли лижі або сноуборд будуть знаходитись на горизонтальній поверхні.
14) Після того, як користувач відпустив бугель він повинен максимально швидко відійти з зони висадки щоб наступний користувач міг вільно зійти з підйомника.

КОРИСТУВАЧУ ЗАБОРОНЕНО:

— тягнути бугель в сторону від лінії підйому
— хитати тросом
— перешкоджати посадці, витягу та висадці інших користувачів